måndag 14 juli 2008

Citrongrottor och stickning

Fick oväntat besök i helgen och fick fram recepten som bara väntas på att göras, och lyckat blev det. Små lagom munsbitar till smulpajer med citroncreme tillagde i muffinsformar med en klick vaniljsås till!! De kallas Citrongrottor av en anledning...



Annars har det stickats en del sen sist, inte andra toffeln till Fluffy Bunny, utan lite annat smått och gott. Kvällen har ägnats åt att stick en Spader sjal i svart Alpaca. Andra nystanet är äntligen påbörjat efter att ha behövt följa diagrammet slaviskt men ändå inte fått rätt på det.
Fick ett tips att sätta en livlina med tandtråd vilket har haft en magiskt effekt, för nu bara flyter det på! Kan tom vara social trots att jag stickar!!

Ett projekt har jag i alla fall slutfört sen sist, och det är min Moebius sjal i Vikangarn. Den ligger nu för blockning, så slutresultatet är att invänta inom kort.



Ett garninköp har även gjorts på Fröken Garn i Malmö. Tanken är att det så småningom skabli en Laminaria. Många runt omkring har sysselsatt sig på senaste tiden med detta projekt, så jag tänkte att jag skulle göra dem sällskap. Kommer bli kanon bra den dagen den väl är färdig....nån gång....


Inga kommentarer: